Titre Auteur.e Année
Stressed and distressed: how is the COVID-19 pandemic associated with sexual frequency, sexual satisfaction, and relationship satisfaction? Eve Pouliot 2023
A Scoping Review and a Critical Analysis of the International Adoption Research Field in the Social Sciences Marie-Christine Saint-Jacques 2023
The Legacy of Shame following Childhood Sexual Abuse Disclosures Delphine Collin-Vézina 2023
A meta-analysis of trends in general, sexual, and violent recidivism among youth with histories of sex offending Patrick Lussier 2023
Quinze années d'application de l'Entente multisectorielle relative aux enfants victimes d'agression physique, d'agression sexuelle ou de négligence grave : évaluation, pistes d'action et transfert des connaissances acquises à travers le Québec Marc Alain, Delphine Collin-Vézina, Danielle Nadeau, Annick St-Amand 2022
Exploring the relationships between child maltreatment and risk factors for pregnancy complications Annie Bernier 2022
Paternal mind-mindedness and child executive functioning in the kindergarten classroom Célia Matte-Gagné, Annie Bernier 2022
L’intervention psychosociale par la nature et l’aventure auprès d’élèves vivant des difficultés : un levier de transformation de la forme scolaire au sein d’une équipe d’intervenants Line Massé 2022
Évaluation des difficultés et des troubles du comportement à l’école primaire : protocole pour les psychoéducateurs Line Massé 2022
Attitudes toward students with emotional and behavioral difficulties: Relations with preservice teachers’ individual and program characteristics Line Massé 2022